fredag 16 januari 2009

Brevet från Felicia


Felica är Emils underbara storasyster. Hon älskade Emil och han älskade henne så otroligt mycket. Hon läste för honom. Dansade med honom. Sjöng för honom.
Hon skrev ett brev till Emil på 1-årsdagen av hans död.


Brevet från Felicia

Jag kan inte fatta. Det va 1 år sedan du låg där i din säng
Du var så sjuk. Du såg nästan död ut.
Jag läste Alladin för dig, men du skrattade inte åt mig när jag läste
Du bara låg där.
Jag gick upp p åmitt rum för att göra iordning mig för gästerna.
Jag gick ner men min låtsasbror sa att jag skulle gå upp igen för det hade hänt något med dig.
Jag kände en klump i magen
Min syster kom och vi gick upp
Pappa ringde din mamma och ambulansen och sa att det hade hänt dig något
Hon sprang där med din lillebror i vagnen
Hon skrek ord som jag har kvar i mitt huvud
-Emil lämna mig inte snälla inte nu Jag behöver dig
Jag började gråta
Jag hörde din suck som om du va tvungen att lämna världen
Men du ville inte
Du vill samtidigt stanna här hos oss
Jag sprang ner Jag tog din lillebror och sprang till min mamma
Jag sprang. Allt snurrade i mitt huvud
Alla bilder, alla röster, alla ord
Ambulansen kom
Jag satt hemma hos mamma. Väntade och väntade
Pappa hade ringt flera gånger. Vi satte oss vid bordet och min låtsaspappa sa
- jo er pappa ringde och sa att Emil inte klarade sig
Att du hade somnat in.
När jag hörde dom orden, dom orden jag aldrig trott att jag skulle höra så grät jag. Jag grät och grät ända tills vi kom till sjukhuset
Vi kom in till rummet där du låg. Du så precis ut som du gjorde när du sov
Men dina ögon hade en svart ring runt irisen och var vit Så vit och kall
Jag kommer aldrig att kunna glömma dom bilderna. Dom finns kvar i mig livet ut

Alla säger att dom fattar hur det känns men det är fan ingen som fattar att mitt liv kommer aldrig bli som vanligt. Aldrig!!

Jag saknar dina blöta pussar. Jag saknar att se in i dina blåa ögon.
Jag saknar att ta hand om dig även om det va svårt eftersom du hade en Cp-skada
Om jag skulle få önska en sak i hela världen så skulle min önskan bli att få dig tillbaka!!!!

Bästa lillebror. Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta. Alltid
Vi ses.......

2 kommentarer: